לפגישת ייעוץ חייגו: 03-7515566

גישור ופתרון סכסוכים

עבור עורך דין הגשת כתב תביעה ואפילו הגשת כתב הגנה הינם על פי רוב הכלי הפשוט ביותר לניהול סכסוך. ואולם, סכסוך אשר מתנהל בבית המשפט, הצדדים יודעים את מצבם רק נכון לשעה בהם הוגשה התביעה ו/או ההגנה בהתאמה. איזו תוצאה סופית תהיה בתיק, כמה זמן עד שהיא תתקבל ובאיזה ערכאה יגיעו הצדדים להכרעה הסופית – כל אלו הינם נעלם לא ידוע.

בית המשפט אשר מתמודדים עם עומס התביעות מעודדים את הצדדים למצוא פתרון לסכסוך בדרך הפישור. רוב השופטים משתמשים בשלב הדיונים המקדמיים כדי לסייע לבעלי הדין להגיע להסכמה בעקבות הידברות תוך מתן תוקף של פסק דין להסכמות. ואולם ההידברות ומסגרת הפשרה הינם מוגבלים רק במסגרת המשפטית כפי שהוגדרה באותו ההליך והם מנוהלים בנוכחות השופט או הרשם.

על פי רוב, בין בעלי הדין קיימת מערכת יחסים אשר חורגת מגבולות המסגרת המשפטית ומעורבים בה רגשות, ציפיות, הבטים של אמון ועוד. גם בסכסוכים המתנהלים בין האזרח לרשות קיימת מערכת יחסים אשר יש לתת לה מקום בהליך ההידברות לגישור או פישור. על עורך הדין המייצג לקוח – להיות מודע למכלול האינטרסים של הלקוח בסכסוך על מנת שניתן יהיה להגיע לתוצאה המיטבית עבור הלקוח.

פתרון באמצעות הליך הידברות

משרדנו מקפיד לקיים, במקביל להליך המשפטי, המתנהל בערכאות, הליך הידברות עם הצד השני – והכל במטרה להגיע לפתרון הנכון והמתאים ביותר לנסיבות העניין.

לעיתים הליך ההידברות נעשה באופן ישיר בין עורכי הדין ללא גורם שלישי ולעיתים, בסכסוכים מורכבים ו/או במערכות יחסים מורכבות בין בעלי הדין, מתקיים הליך גישור או פישור באמצעות גורם שלישי אשר מסייע בידי הצדדים להניע את תהליך ההידברות.

שתפו עמוד זה
מעוניינים במידע נוסף? צרו קשר צרו עמנו קשר
לתאום פגישה חייגו: